Jau šeštus metus Radviliškio miesto kultūros centro iniciatyva vykdomas projektas skatina jaunųjų menininkų kūrybą ir jos pristatymą mūsų mieste. Radviliškio miesto gatvės, sienos ir renginių erdvės šiemet tapo jaunųjų menininkų autentiškumo manifestu. Festivalis „Drąsa būti“ subūrė talentingus kūrėjus iš įvairių meno sričių, kurie savo darbais įkvėpė ne tik žiūrovus, bet ir skatino kiekvieną drąsiai priimti save.
Radviliškio mieste įgyvendintas festivalis „Drąsa būti“ suteikė galimybę miestui ir regiono bendruomenei susipažinti su šiuolaikine jaunimo kūryba ir svarbiausiais kultūros tendencijomis. Projekto veiklos pritraukė daugiau nei 2000 jaunuolių auditoriją, dalyvavusią diskusijose ir edukaciniuose renginiuose.
Projektas apėmė penkis renginius, kuriuose pasirodė ryškiausi ir perspektyviausi jaunosios kartos kūrėjai, atstovaujantys skirtingas meno sritis. Kiekvienas jų savo kūryba palietė festivalio pagrindinę idėją – drąsą būti savimi, atrasti autentiškus pasirinkimus ir priimti savo kitoniškumą.
Vienas svarbiausių festivalio akcentų – menininkų Lino Kaziulionio ir Ado Juškos sukurti sienų piešiniai, tapę ilgalaikiais šiuolaikinio meno simboliais Radviliškio viešosiose erdvėse. Lino Kaziulionio piešinys „Kiekvieno radviliškiečio reikšmė“, esantis Gedimino g. 12, išryškina bendruomenės svarbą, o Ado Juškos piešinys „Jaunystės odisėja“ Kęstučio g. 3C vizualiai įprasmina jaunimo atradimų kelionę. Šie meno kūriniai ne tik puošia miesto erdves, bet ir skatina gyventojus didžiuotis savo miestu, dalyvauti bendruomenės veiklose ir kurti draugišką bei palaikančią aplinką. Piešiniai tampa kasdieniu priminimu apie kiekvieno žmogaus svarbą ir galimybę prisidėti prie miesto gerovės, kviečia kiekvieną praeivį reflektuoti savo vaidmenį bendruomenėje ir gyvenime.
Festivalio muzikinę dalį rugpjūčio 23 dieną praturtino unikalus etno tradicijos ir šiuolaikinės muzikos koncertas, kuriame pasirodė Robertas Semeniukas ir Sigita Jonynaitė. Jų atliekama muzika apjungė liaudies melodijas ir modernias aranžuotes, atliepiančias tradicijų ir dabarties ryšį.
Šokio ir gatvės cirko renginys, pristatytas Adriano Carlo Bibiano ir Džiugo Kunsmano Lizdeikos gimnazijos kiemelyje rugsėjo 20 dieną, sulaukė didelio jaunimo dėmesio ne tik dėl plastiškų judesių ir performatyvumo. Spektaklis „Where Do I Connect?“ vizualiai ir emociškai atskleidė kiekvieno žmogaus ryšį su aplinka bei vidiniu pasauliu. Performansas skatino žiūrovus reflektuoti savo santykį su aplinka ir drąsiai tyrinėti vidinius ryšius, o neverbalinio bendravimo kalba suteikė galimybę naujai suvokti save ir kitus. Mokiniams ir mokytojams renginys tapo ne tik menine patirtimi, bet ir praktiniu kvietimu aktyviai įsitraukti į kūrybinį dialogą bei emocinį bendravimą.
Spektaklio „Panika“, režisuoto Kamilės Gudmonaitės, pristatymas lapkričio 12-ąją Radviliškio bendruomenei tapo svarbiu festivalio įvykiu. Pilna salė žiūrovų spektaklyje permąstė vyriškumo stereotipus. Spektaklis, kuris buvo nominuotas Nacionaliniuose lygybės apdovanojimuose ir įvertintas už drąsų požiūrį į lyčių tematiką, nagrinėjo šiuolaikinės visuomenės problemas ir skatino diskusijas apie tarpusavio santykius bei emocinį atsparumą. Kamilė Gudmonaitė, 2022 m. gavusi Giuseppe Bertolucci Europos premiją, kvietė žiūrovus gilintis į asmeninius iššūkius ir atvirai kalbėti apie savo patirtis.
Įgyvendintas projektas regiono jaunimui suteikė galimybę artimiau susipažinti su meno sritimis, kurios dažniausiai pasiekiamos tik didžiuosiuose miestuose, skatinti drąsą kūryboje ir bendruomeniškumą. Projektas ne tik praturtino miesto kultūrinę aplinką, bet ir padėjo jaunimui atrasti kūrybos džiaugsmą, ugdė bendruomeniškumą bei skatino siekti saviraiškos ir drąsos būti savimi.
Nuoširdžiai dėkojame Rimui Labanauskui, UAB „Autoreidas“ direktoriui, kuris antri metai remia projektą „Jaunųjų menininkų reidas“. Taip pat dėkojame UAB „Vilimora“ neatlygintinai išnuomojusiai reikiamus pastolius sienų piešimui.
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Radviliškio rajono savivaldybė, Radviliškio miesto seniūnija.
Radviliškio miesto kultūros centro informacija
S. Meiliūnienės, D. Stankevičiaus nuotr.